V tomto článku si představíme funkcionalitu vytváření platebních linků přímo v aplikaci HotelTime. 


Tato funkce přináší několik výhod:


  • Zjednodušení procesu platby – host provádí platbu samostatně.
  • Snížení administrativní zátěže – méně manuálních operací pro personál.
  • Větší komfort pro hosta – host má nad platbou plnou kontrolu.
  • Ochrana proti chargebackům – host platbu provádí aktivně sám v 3DS režimu.
  • Možnost zvýšení upsellingu – možnost zaslat hostům odkaz na úhradu dodatečných služeb.



Aktivace funkce platebních linků


Pokud máte o tuto funkci zájem, kontaktujte svého obchodního zástupce. Ten vám zašle jednoduchý dotazník k vyplnění. 

Na základě dotazníku zákaznická podpora funkci nastaví a zpřístupní ji uvedeným uživatelským skupinám.


Do dotazníku mj. vyplníte odkaz na vaše všeobecné obchodní podmínky. Nezapomeňte nás následně informovat, pokud by se odkaz na vaše VOP v budoucnu změnil.



Vytvoření platebního linku


V detailu rezervace nebo pokoje v sekci Platební karty klikněte na tlačítko Vytvořit platební odkaz.


V kontextovém okně můžete odkaz upravit podle vašich potřeb:

  • změnit měnu
  • upravit částku k úhradě
  • nastavit platnost odkazu


Pole Označení transakce se automaticky vyplní číslem rezervace, můžete jej ale upravit dle potřeby. Tento údaj host uvidí při platbě a zobrazí se i v Adyen portálu.



Automatické vytvoření DPP:


Po úhradě linku hostem se v HotelTime automaticky založí doklad na přijatou platbu. Pokud k určitému linku nechcete doklad zakládat, zaškrtněte možnost Nevytvářet automaticky doklad k přijaté platbě. V tom případě se po úhradě do rezervace vytvoří externí platba, kterou následně můžete vyúčtovat manuálně.


Pokud dojde ke zrušení rezervace a následně by došlo k úhradě platebního linku, vytvoří se DPP s vazbou na smazanou rezervaci. Pokud při vytváření linku byla zvolena možnost nevytvářet DPP, vytvoří se čekající externí platba.

DPP i čekající externí platbu lze využít např. při vyúčtování stornopoplatků nebo je přeřadit do jiné rezervace či na stálý účet.


Kliknutím na Vytvořit se vygeneruje platební link, který můžete zkopírovat (Ctrl+C).



V rezervaci se detail linku uloží a lze s ním dále pracovat:


  • kliknutím na první ikonu otevřete detail odkazu a můžete jej zkopírovat
  • ikona obálky umožňuje odeslání platebního odkazu e-mailem přímo z HotelTime
  • červený křížek slouží ke zneplatnění odkazu



Kliknutím na tlačítko Odeslat se e-mail s odkazem na platební link zařadí k odeslání, ke kterému dojde maximálně do 10 minut.



Platba přes platební odkaz


Jakmile host klikne na platební odkaz, je přesměrován do platební aplikace Adyen. Nejprve je vyzván k odsouhlasení vašich obchodních podmínek.



Následně zadá údaje platební karty nebo vybere platbu digitální peněženkou. Přehledně vidí částku k úhradě i poznámku, kterou jste vyplnili při vytváření platebního linku.




Tip: Vyplněním Označení transakce při vytváření linku můžete hostům upřesnit, k čemu se jejich platba váže.


Jakmile je platba úspěšně provedena, v HotelTime uvidíte následující změny

  • Status linku se změní na Uhrazený
  • pokud jste při vytváření linku zvolili možnost vytvoření DPP, v rezervaci se automaticky založí DPP
  • pokud jste při vytváření linku zvolili možnost nevytvářet DPP, v rezervaci vznikne externí platba


Varianta s DPP:


Varianta bez DPP (s externí platbou):


Automatické odeslání DPP na e-mail:


Nově je automaticky vytvořené DPP systémem odesláno na e-mail odběratele. Pokud tedy při vytváření platebního linku necháte aktivní automatické vytvoření DPP, to pak bude systémem samostatně odesláno. 


Pozor: Pokud platební link odešlete na e-mail hosta ručně mimo HotelTime, doporučujeme zkontrolovat e-mailovou adresu partnera v rezervaci, kam bude následně DPP systémem odesláno.


S ověřením a případným nastavením šablon Vám pomůže zákaznická podpora. 


Nově vytvořené DPP je automaticky uhrazeno stejným typem platby, jako DPP vzniklá z používání běžného modulu online plateb. Platba se pak propíše do stejného pokladního deníku. Účetně tedy není třeba žádných změn. 



Report platebních linků


Přes Prodej → Platby → Platební odkazy můžete sledovat vytvořené linky souhrnně pro celou provozovnu.


Report je možné filtrovat dle data vytvoření, uživatele, případně podle statusu. Je také možné se z reportu prokliknout přímo do detailu navázané rezervace, případně zde můžete jednotlivé linky zneplatnit kliknutím na červený křížek v pravé části reportu.



Tip: Vytvoření, zrušení i zaslání linků na e-mail je možné sledovat také v historii rezervace a v Audit trailu.



Refund platebních linků



Platby provedené přes platební link je již možné přímo v HotelTime refundovat. Postup je v tomto případě stejný, na jaký jste zvyklí u klasických online plateb. Nejprve tedy provedete storno DPP:



Poté přes Prodej Platby Externí Čekající nepřiřazené externí platby provedete refund kliknutím na červený křížek a následným potvrzením:




     


Pokud byl platební link vytvořen bez DPP, můžete platbu refundovat přímo v detailu rezervace u dané externí platby. 



Správa platebních linků v Adyen portálu


Vybraným uživatelům na vyžádání zpřístupníme do menu v Adyen portálu sekci Pay by Link, kde následně můžete platební linky kontrolovat.


Do detailu každého linku se dostanete kliknutím na ID linku v prvním sloupci reportu. V detailu mj. vidíte údaj, který jste zadali při vytváření linku z HotelTime. Pokud je již link uhrazený (v Adyen zobrazeno jako Completed), pak tuto platebu naleznete v seznamu transakcí, stejně jako je tomu u běžných online nebo terminálových plateb.


Tip: Platební odkazy lze vytvořit i přímo v Adyen portálu v sekci Payment Links. Pozor! Takto vytvořené odkazy nejsou propojeny s HotelTime a přijaté platby je nutné do aplikace vložit ručně.


V případě dotazů nebo připomínek se neváhejte obrátit na naši zákaznickou podporu.