Při používání funkcionality mobilního číšníka 3v1 budete většinu času pracovat v aplikaci Vento, do které se přihlásíte z hlavní obrazovky zařízení.
Pro některé pokročilejší operace, jako je například:
změna nastavení internetového připojení,
refundace platby,
tisk souhrnu již provedených plateb,
je potřeba pracovat přímo s rozhraním platebního terminálu.
Tyto operace jsou chráněné a vyžadují zadání přístupových hesel, která jste si nastavili při vyplňování úvodního dotazníku ke službě 3v1.
Ve spodní části displeje terminálu se Vám nabízí několik možností:
1. Nastavení připojení k internetu
Zařízení Adyen má integrované datové připojení, a proto není nutné nastavovat Wi-Fi pro jeho správné fungování. Pokud se přesto rozhodnete Wi-Fi použít, doporučujeme zvolit interní síť místo hostovské.
Pro změnu internetového připojení zvolte na terminálu možnost Nastavení.
V sekci Nastavení > Síť můžete:
připojit zařízení k nové Wi-Fi síti,
případně vypnout Wi-Fi a využívat mobilní data
2. Refundace platby
Pokud je potřeba vrátit hostovi platbu, postupujte následovně:
Na hlavní obrazovce terminálu zvolte možnost Transakce.
Přejděte do sekce Historie, kde najdete přehled dokončených plateb za nedávné období.
Vyhledejte konkrétní platbu, kterou chcete refundovat.
Otevřete její detail a zvolte možnost Refundace.
Pozor: Takto provedený refund se nijak neprojeví v samotném Ventu. Zde je potřeba účet vhodným způsobem upravit ručně
3. Součty transakcí
Pro zjištění celkové částky plateb uhrazených kartou postupujte takto:
Na hlavní obrazovce terminálu zvolte možnost Transakce.
Přejděte do sekce Celkem.
Zde máte k dispozici následující možnosti:
Zobrazit aktuální součet všech doposud provedených plateb,
Zobrazit poslední uzávěrku (tedy naposledy uzavřený přehled plateb),
Vytvořit novou uzávěrku – tím dojde k vynulování aktuálního přehledu a začíná se nový cyklus
Pokud jste si v úvodním dotazníku nezvolili automatické provádění součtů, bude nutné je provádět ručně, podle potřeby (např. na konci směny nebo dne).
4. Manuální platba kartou
V některých případech může být nutné provést manuální platbu kartou přímo na terminálu:
Na hlavní obrazovce zvolte možnost Platba
Zadejte částku a potvrďte platbu.
Tato transakce nebude evidována ve Ventu. Pro úhradu účtu doporučujeme zvolit nastavený typ platby pro manuální úhrady.