Při používání funkcionality mobilního číšníka 3v1 budete většinu času pracovat v aplikaci Vento, do které se přihlásíte z hlavní obrazovky zařízení.


Pro některé pokročilejší operace, jako je například:

  • změna nastavení internetového připojení,

  • refundace platby,

  • tisk souhrnu již provedených plateb,

je potřeba pracovat přímo s rozhraním platebního terminálu.


Tyto operace jsou chráněné a vyžadují zadání přístupových hesel, která jste si nastavili při vyplňování úvodního dotazníku ke službě 3v1.


Ve spodní části displeje terminálu se Vám nabízí několik možností:



1. Nastavení připojení k internetu


Zařízení Adyen má integrované datové připojení, a proto není nutné nastavovat Wi-Fi pro jeho správné fungování. Pokud se přesto rozhodnete Wi-Fi použít, doporučujeme zvolit interní síť místo hostovské.


Pro změnu internetového připojení zvolte na terminálu možnost Nastavení.

  • V sekci Nastavení > Síť můžete:

    • připojit zařízení k nové Wi-Fi síti,

    • případně vypnout Wi-Fi a využívat mobilní data 

 



2. Refundace platby

Pokud je potřeba vrátit hostovi platbu, postupujte následovně:

  1. Na hlavní obrazovce terminálu zvolte možnost Transakce.

  2. Přejděte do sekce Historie, kde najdete přehled dokončených plateb za nedávné období. 

  3. Vyhledejte konkrétní platbu, kterou chcete refundovat.

  4. Otevřete její detail a zvolte možnost Refundace.



Pozor: Takto provedený refund se nijak neprojeví v samotném Ventu. Zde je potřeba účet vhodným způsobem upravit ručně



3. Součty transakcí

Pro zjištění celkové částky plateb uhrazených kartou postupujte takto:

  1. Na hlavní obrazovce terminálu zvolte možnost Transakce.

  2. Přejděte do sekce Celkem.

Zde máte k dispozici následující možnosti:

  • Zobrazit aktuální součet všech doposud provedených plateb,

  • Zobrazit poslední uzávěrku (tedy naposledy uzavřený přehled plateb),

  • Vytvořit novou uzávěrku – tím dojde k vynulování aktuálního přehledu a začíná se nový cyklus


Pokud jste si v úvodním dotazníku nezvolili automatické provádění součtů, bude nutné je provádět ručně, podle potřeby (např. na konci směny nebo dne).




4. Manuální platba kartou

V některých případech  může být nutné provést manuální platbu kartou přímo na terminálu:

  1. Na hlavní obrazovce zvolte možnost Platba

  2. Zadejte částku a potvrďte platbu.

Tato transakce nebude evidována ve Ventu. Pro úhradu účtu doporučujeme zvolit nastavený typ platby pro manuální úhrady.